Over ons

In de moeilijkste levensfasen, wanneer een geliefde afscheid neemt, wil Stichting Hospice Het Sluishuis in Weesp troost en steun gaan bieden. Onze missie gaat verder dan de zorg voor gasten; we willen ook naasten met emotionele begeleiding ondersteunen. Samen staan we tegenover de uitdagingen van de laatste levensfase, wetende dat we niet alleen zijn.
In het Sluishuis willen we geruststelling dichtbij brengen. Het moet een thuis worden waar naasten zich vertrouwd voelen, wetende dat hun dierbare in een comfortabele omgeving is, bereikbaar en nabij. Hier vinden ze ruimte om het afscheidsproces thuis een plek te geven, zonder zorgen over verzorging en bezoek. Het Sluishuis wil niet alleen zorg gaan bieden maar zal ook een rustgevende haven te midden van de storm worden.

We willen een bijzondere plek creëren vanuit gemeenschapsgevoel. Het Sluishuis bouwt aan een warme gemeenschap waar gasten en naasten steun gaan vinden bij toegewijde vrijwilligers, zorgprofessionals, en gelijkgestemde naasten. Het Sluishuis wil in de toekomst niet alleen bijdragen aan de behoeften van degenen die hier verblijven, maar wil ook actief bijdragen aan Weesp. We delen het gemeenschapsgevoel en inspireren anderen om deel te nemen aan deze waardevolle missie. Help ons om het Sluishuis te laten bloeien als een plek van liefde, steun en gemeenschap. Samen kunnen we deze visie tot leven brengen en een verschil maken in de laatste hoofdstukken van mensenlevens. Helpt u ons dit te realiseren?

Organisatie
Het bestuur van Stichting Hospice Het Sluishuis bestaat uit Astrid Ventevogel (penningmeester), Veronica Dijkhof (secretaris), Gabriëlle Tiessen (algemeen lid) en Saskia ter Kuile (voorzitter). Naast het bestuur spelen andere deskundigen een essentiële rol in de realisatie van het hospice in Weesp, waaronder Fenneke van Swigchum (strategisch advies) en Josca Fokkema (zorginhoudelijke aandachtspunten). Alle betrokkenen, zowel bestuursleden als adviseurs, zetten zich vrijwillig in en ontvangen geen beloning voor hun werk.

Ons KvK nummer is 86729330 en ons RSIN is 864066703.
U kunt ons bereiken via info@hospiceweesp.nlDownload hier het beleidsplan van Hospice het Sluishuis Weesp in oprichting.

Op 17 juni 2022 is stichting Hospice Het Sluishuis opgericht. De stichting Hospice het Sluishuis Weesp heeft als doelstelling: het verlenen van hulp in een hospice/Bijna-thuis-huis met palliatieve zorg en ondersteuning aan mensen in de laatste ( met name terminale) fase van hun leven en hun naasten in de regio Weesp en alles wat daar rechtstreeks of zijdelings verband mee houdt.